Mä oon siis niin karkkihumalassa!

Tänään on ollut vaik mitä ja edelleen jatkuu. Aamulla heräsin jo aikaisin, koska menin pitämään kirjavinkkausta. Sieltä juoksin yliopistolle katsomaan Light Light -rap-yhtyeen esitystä ja sitten kävin Hesellä syömässä, koska oli 45 minuuttia aikaa Turun runoseminaarin alkamiseen. Huh, Hesel oli vielä lounasaika ja tietysti kamala jono, joten mun piti hotkaista kerroshampurilainen tosi nopeasti. Vihaan sitä, kun joutuu kiireessä syömään. Ruoastakin lähtee jotenkin maku, jos on kamala kiire.

No sit kun olin mukavasti asettautunut pääkirjaston studion penkkiin kuuntelemaan runoilijoiden syvällisiä keskusteluja, oli kello jo yhtäkkiä neljä ja seminaari loppui. Olin siis ihan, että täh, näinkö nopeasti aika meni. Olin toivonut, että olisin kauemmin voinut miettiä itsekseni, mitä on runous 2000-luvulla.

Onneksi seuraavaan tapahtumapaikkaan (joka oli Vimmassa) ei ollut pitkä matka, mutta se mikä oli tyhmää, oli se, että huomasin tapahtumien menneen päällekäin. Pääni meni sekaisin ja pyöritteli mielessä kysymystä: Kids ja äänirunoteos vai Rakel Liehu vai Eino Leino.

No mut anyway. Olin jo pitkin päivää vedellyt vähän nannaa, koska halusin valmistautua illan klubiin. Se oli kuitenkin ehkä virhe, koska Karkkipäiväklubilla mulla oli sit jo pää ihan sekaisin. Mikael Brygger, Tapani Kinnunen, Mari Koski, Leevi Lehto, Reetta Niemelä, Joni Pyysalo ja Henriikka Tavi lausuivat runojaan, mut mun päässä vain soi: "Liikaa karkkia! Liikaa karkkia!" Aamulla on sit ihan satavarmasti morkkis tän takia. :(